Wednesday, February 12, 2014

【Coffs Harbour】 Going Over the Speed Limit

Finally morning had come after a freezing night.
The weather was beautiful and it was a perfect day for touring.

I drove about 250km, then stayed at a caravan park in Coffs Harbour.
Two Aussie men said to me, ”Konnichiwa", in Japanese as they knew a few Japanese phrases.

I was glad to have a short conversation with them.
The next day, on my way to Byron Bay, I got stopped for speeding.

Oh, no!
When I took off my helmet, the policemen in the patrol car seemed to be surprised to see me.
They didn't expect that it would be a small Japanese woman who was riding the motorbike.

In the end, they warned me to be careful about my speed and just let me go.
My thanks to them for their kindness!



スピード違反

凍えそうな夜が明けて、ついに朝がきました。
とてもよいお天気で、ツーリングにはもってこいのお天気。
250kmほど走って、コフスハーバーのキャラバンパークに宿泊しました。
二人のオーストラリア人のおじさんが、日本語で「こんにちは」と言って話しかけてくれました。
ちょっとだけ会話ができてよかったな。

翌日、バイロンベイに向かう途中、スピード違反で止められてしまいました。
なんてこと!

ヘルメットを脱ぐと、パトカーに乗っていた警官は私をみて驚いた様子でした。
そのバイクを運転していたのが小さい日本人女性がとは思わなかったのでしょうね。
結局、スピードに気を付けるように警告したのみで、解放してくれました。
彼らのご親切に感謝します!

No comments:

Post a Comment