Monday, February 3, 2014

【Sydney】Decision to Buy the Motorbike

Luckily, I had met a couple of people at the Youth Hostel where I was staying who knew about motorbikes very well.
There were a few people who also had a plan to travel in Australia.
I asked one of them to take a look at the condition of the bike.

He had worked at a used-motorbike shop before coming to Australia, and kindly came and examined the motorbike with me.
After checking for a while, he said that it would be okay,  so I decided to buy it.

I had ridden a 250cc model in Japan , so a 500cc bike was quite big for me.
However, the previous owner of this bike had adjusted the seat to a lower position because of her height.
I was really happy about it.


幸運なことに、私が滞在していたユースホステルでバイクに詳しい人何人かに会いました。
同じようにオーストラリアをバイクで旅行しようとしている人も。
私は、そのうちの一人に一緒にバイクの状態を見てほしいと頼みました。

彼は日本で中古のバイク屋で働いていたことがあり、親切にも一緒に来てバイクの調子を見てくれました。
しばらくあちこちを確認した後、彼がたぶん大丈夫だろうというので、購入を決断。

私は日本で250㏄のバイクに乗っていたので、500ccは私にとっては非常に大きかったのですが、このバイクのオーナーが、彼女の身長に合わせてシート高を低く(あんこ抜き)していてくれたので、それも嬉しいところでした。

No comments:

Post a Comment