Tuesday, February 11, 2014

【Sydney】Departure

It was the first of August when I left the Youth Hostel.
Sayuri and a couple of other friends saw me off.

Up until the previous day the weather had been nice, but it was drizzling lightly that morning.
I don't like to ride a motorbike in the rain, because it's too
slippery.

In any case, I was excited to set off on the trip!
After driving 300km, I tried find a caravan park.
When I checked into one of them, there was nobody in the camping area but me.

August was still winter in Australia, and all through the night I shivered from the cold in the tent.
I put on as many clothes as possible to endure the cold.


出発

そのユースホステルを離れたのは、8月1日。
さゆりと、何人かの友人が見送ってくれました。

前日まではいいお天気だったのに、その日の朝はサラサラとした小雨。
雨の日に運転するのは、路面が滑りやすくて嫌だなあ・・。

300㎞ほど走ったところで、その日宿泊するキャラバンパークを探し始めました。
チェックインしてみると、そのキャンピングエリアに宿泊するのは私だけのようでした。

8月はオーストラリアではまだ冬で、私はテントの中で一晩中寒くてブルブル。
できるだけたくさんの服を着込んで寒さをしのいでいました。

No comments:

Post a Comment