Saturday, February 1, 2014

【Sydney】A Notice Board

Since learning English in school was not my main purpose for staying in Sydney, I started to look for a motorbike.
If I could have afforded to buy a new one, it would have been no problem.
However, since my budget was tight, I had to find a used one.

After visiting the working holiday office a couple of times, one day I found on the notice board information about a private sale.
It was a 500cc. Honda motorbike.

The owner was a Japanese girl who was also staying in Australia for working holiday.
She said that she was the fourth owner of this bike.
She had tried to travel on this bike, but she had given up because of the bike's condition.

I was not sure if it was a good idea or not, but I thought that if it could be completely overhauled, I might be able to use it.


掲示板

英語学校に通うことが私の主な目的ではなかったので、バイクを探し始めました。
もし新車を買う余裕があれば、全く問題はなかったのでしょうが、
私の予算は厳しかったので、中古を見つけなければなりませんでした。

ワーキングホリデーオフィスに何度か足を運び、ある日、掲示板の個人売買の情報をみつけました。
ホンダ製の500ccのバイクです。

持ち主は日本人女性で、彼女もワーキングホリデーで滞在中。
彼女はそのバイクの四番目の持ち主だと言っていました。
バイクでツーリングを試みたものの、途中でバイクの調子が悪くなり、断念したとのこと。
そのバイクを買うことが果たしていい考えかどうかはわかりませんでしたが、もしオーバーホールをきちんとすれば乗れるのではないかと思いました。

No comments:

Post a Comment