Monday, January 27, 2014

【Sydney】 English School

After staying a few days in Sydney, I realized my English was not sufficient to communicate with people at all, so I decided to go to the English language school with Sayuri.
We visited a couple of schools, then chose one.

We took a test to determine at which class level we would be studying.

The first day of the school, I found my name on the list for the upper intermediate class.
To my surprise, Sayuri was in the top level class!

She said that it was her first trip abroad, so, most of the time, I would use my poor English for such things as opening a bank account.
However, the list showed me that her English was at a higher level than mine by a few steps.



英語学校

シドニーに何日か滞在しているうちに、私の英語はコミュニケーションをとるのに全く不十分であるということを痛感したので、Sayuriと一緒に1か月間だけ語学学校に通うことにしました。
私達はいくつか学校を見学した後、一つを選択。
どのレベルのクラスで勉強するかを決定するためのテストを受けました。

初日に貼りだされたリストを確認し、私の名前を中級クラスの中に発見。
驚いたことに、Sayuriはトップレベルクラスでした!

彼女は海外が初めてだと言っていたので、銀行に口座を作るような場合でも主に私が拙い英語で話していたのですが、このリストは、彼女の英語レベルは私より数段上だというとこを示していたのでした(-_-;)。

No comments:

Post a Comment