Tuesday, January 14, 2014

Hospitalized

I came back to Japan in the beginning of April after six weeks of travel.
While traveling in India, I always suffered from terrible diarrhea, so at Narita Airport I told the authorities about it.
After having some tests done, I returned to my apartment.

They said that I had contracted a reportable communicable disease known to be typhoid.
I was asked about whom I met and which toilets I used after returning to Japan.
They came to the University to which I belonged at that time and disinfected the toilets.

Then, I spent the next five weeks in the hospital.

帰国・入院

6週間の旅の後、.4月のはじめに日本に戻りました。
インドにいる間、下痢がひどかったので空港で申告。
検査を受けた後アパートへ。

2日後、保健所から電話がかかってきました。
私は腸チフスという法定伝染病にかかっており、すぐに入院が必要だとのこと。
日本に戻ってから、誰と会ってどのトイレを使ったかを聞かれ、
私が通っていた大学にも来てトイレを消毒していきました。

そして、私は5週間入院生活を送ったのでした。

No comments:

Post a Comment