Saturday, January 4, 2014

【Kathmandu】Hospital

The next day, I decided to go to the hospital.
My tour mate was kind enough to take me to the hospital by taxi.

I got a blood test there and the doctor said that I could get the results if I would come back three days later.
(I don't remember exactly that it was three days or a week later, but I needed to come back to get a result in any case.)

At least, I had a prescription and I could buy an antibiotic drug.
After I took that medicine, I became much better.
I thought I had recovered quite well.

病院

翌日、私は病院に行くことを決めました。
ツアーメイトが親切にもタクシーで連れていってくれました。

血液検査を受けた後、医者は、結果が3日後に出るので取りにくるように指示。
(3日後と言ったか一週間後と言ったか正確には覚えていませんが、とにかく結果を受け取るために再度訪れる必要がありました。)

少なくとも、私は処方箋を受け取って抗生物質を買うことができました。
薬を飲んだ後、みるみる回復。
完全に回復できたように思えました。

1990 People's Movement

A couple days later, I went to the hospital again to get the diagnosis.
However, the hospital was closed because of a workers strike.
I told them I just needed to get a blood test result, but they refused to give it me.

In fact, while I stayed in Nepal a big people's movement was underway.
Almost every night, there was a massive blackout, people demonstrated and marched to demand an end to the absolute monarchy.
I was watching it from the hotel window.

http://en.wikipedia.org/wiki/1990_People%27s_Movement

1990年の民主化運動

数日後、診断結果を聞きに病院に行きました。
しかし、病院は職員のストライキにより閉鎖。
私は、血液検査の結果が知りたいだけだからと話したのですが、診断書をもらうことはできませんでした。

実際、私がネパールに滞在していた時、大きな民主化運動が起きていました。
ほぼ毎晩停電があり、人々は絶対君主制の終焉を求めるデモを行っていました。
私はホテルの窓からそのデモ行進を見ていたのです。

No comments:

Post a Comment