Thursday, January 9, 2014

【Bangkok】Real Birthday?

The last day of my stay in Bangkok, I visited a temple.
It's called the Wat Traimit and has a brilliant golden buddha.

While I was looking around, a Thai fellow spoke to me.
After chatting for a while, he said that today was his birthday, so he'd like to invite me for dinner with his family.
I was suspicious because I was told a similar kind of story when I was India.
Hmm, was it really his birthday?

At that time, I followed the hotel owner's advice and I didn't go to the party.
I wondered what should I do this time.

本当の誕生日?

バンコク滞在の最終日、寺を訪れました。
ワット・トライミットというところで、ここには輝く黄金仏があります。

見てまわっていると、タイ人の男性が話しかけてきました。
しばらく話をした後、彼が、今日は誕生日だから家族との夕食に私も来ないかと誘ってくれました
う~ん、本当に誕生日なの?

私が疑ったのは、インドでも同じような話をされたからです。
あの時は、ホテルのオーナーのアドバイスに従ってパーティには行きませんでしたが、今回はどうしたものかと悩みました

No comments:

Post a Comment