Wednesday, January 8, 2014

【Bangkok】Staying with a Couple

The man of the couple said that he had stayed there before and there was nothing to worry about.
I would never have stayed there if I were by myself, but in the end I decided to stay.

There were two reasons.
One was my curiosity.
The other was that the woman of the couple begged me to stay with them.

She seemed tired of their relationship.
I didn't know much about them, but I thought that by staying with them I could help her.

Actually, it felt a little weird because they looked like they had completely different personalities.
While she was a typical backpacker, the man was far from being your ordinary Japanese traveler.

カップルと一緒の宿泊

カップルの男性は、そこに以前宿泊したことがあり、何も心配ないと言いました。
もし私が一人だったら、絶対にそこへは宿泊しなかったと思いますが、その時は結局宿泊を決めました。

理由は二つ。
一つ目は、私の好奇心。
二つ目は、カップルの女性が私に一緒に宿泊して欲しいと頼み込んできたからです。

彼女は二人の関係に疲れている様子でした。
彼らのことはよく知りませんでしたが、一緒に宿泊することで彼女の力になってあげられるのではないかと思ったのでした。

実際のところ、彼らは全く違う個性を持っているように見えて、ちょっと妙な気がしていました。
彼女が典型的なバックパッカーなのに対し、男性は、普通の日本人とはかけ離れていたからです。

Travelling for a long time

He wore a kurtha which was the Indian national costume and he was carrying just a small bag.
I don't know what he was and what he did before he came to India, but at that time, he didn't seem to be concerned about anything in the real world in which he had to live.

I imagined that he had a quite challenge ahead of him when he had once again to fit into Japanese society.
The hostel had a mysterious atmosphere and there were many of that kind of unique people that were hanging about.

Traveling is fun, but traveling for too long sometimes can make it difficult for people to adapt in this busy world once they are finished.

That night, I stayed with the couple in the same room.
I often wonder where he is and what he is doing now.

長期の旅行

彼はインドの民族衣装のクルータを着て、小さいバックのみを持っていました。
彼がインドに来る前にどんな仕事をしていたかは知りませんが、彼は当時、彼が生きていくべき現実世界には関心がない様子でした。

彼が、この先日本社会で生きていくのは大変なことだと思います。
このホステルそのものが不思議な雰囲気で、そういったちょっと変わった人達が集まってきていました。

旅行は楽しいですが、あまりに長期にわたる旅行は、旅行が終わった時、この忙しい社会に適応するのを難しくしてしまうような気がします。

その夜、私はそのカップルと同じ部屋に滞在。
彼は今頃どこで何をやっているんだろうなあ。




No comments:

Post a Comment