Friday, January 24, 2014

【Sydney】 A Roommate in Sydney

I arrived at the Sydney Airport at the begging of June in
1992.
While I was waiting at the baggage claim, a Japanese girl
spoke to me.

She also had come to Australia for a working holiday and
she said that she also had not yet decided on a hotel to
stay for the night .

So, on that day we stayed together at the YWCA in
Sydney.
Her name was Sayuri, she had a plan to got to an English
language school.

At that time, I wasn't thinking about going to school, but I
did need to find a motorbike. In any case, I had to find a
place to stay for a while.
After staying at the YWCA for one night, we moved to a
backpaker's hotel in Kings Cross for a week, then we stay
together at the youth Hostel for about a month.

シドニーでのルームメイト

1992年6月初旬、シドニー空港に到着しました。
手荷物受取場所で自分のバックパックが出てくるのを待っている時に、日本人女性が話しかけてきました。
彼女もワーキングホリデーでオーストラリアにきており、その日のホテルをまだ決めていないとのこと。
そこで、私達はその日YWCAで一緒に宿泊することに。

彼女の名前は、Sayuri。彼女は英語学校に行く予定だということでした。
その時、私は学校に通うつもりはありませんでしたが、
バイクを探すためにしばらく滞在する場所が必要でした。
YWCAに1泊した後、キングスクロスの付近のバックパッカーズに1週間、そしてユースホステルに約1か月、彼女と一緒に宿泊したのでした。

No comments:

Post a Comment