Wednesday, January 22, 2014

You Only Live One time!

Almost all my friends said it would be too difficult for me
to be touring in Australia by myself.
They worried about my lack of mechanical knowledge on
motorbikes and my poor riding skills.
Besides, it would be a big disadvantage for me if I didn't
get a job before graduating University.

Because then, lifetime employment was still common in
Japan.

However, I didn't want to give up my dream.
You only live once!

At that time, a friend of mine had a plan to go to Canada
for a working holiday, so we shared an apartment to save
some expenses.

I worked for a year and a half to earn money for my trip,
and finally the day of my flight to Australia had arrived!

人生は一度きり!

ほぼ全ての友人たちが、一人でオーストラリアをツーリングするのは大変すぎるんじゃないかと言いました。
バイクに関する知識もほとんどなく、運転技術も未熟。
加えて、大学卒業前に就職を決めないことは、私自身にとって大きなマイナスです。
日本では、まだ終身雇用が一般的なので。

しかし、あきらめたくはありませんでした。
人生は一度きり!だからです。

当時、友人の一人がワーキングホリデーでカナダに行くことを計画しており、私達は出費を抑えるために部屋をシェアして住みました。

1年半ほど働いて旅行費用を貯めた後、ついにオーストラリアに出発する日がきました!

No comments:

Post a Comment