Monday, January 6, 2014

【Kathmandu】The Stupa Painted with Buddha's Eyes

The places I visited in Kathmandu were, among others, Durbar Square, Hanuman Dhoka Square, and Swayambhunath Temple.
The temple was located at the top of the hill, so we had to climb up the hill by means of long continuous stairs.
It was hard for me because I had not yet fully recovered.
At the top of the hill there was a fascinating stupa, and from there I could enjoy a nice view of Kathmandu.

I met a Nepalese fellow on the way and chatted with him for a while.
He said that he was an elementary teacher and that he had a dream to go to Japan.



仏陀の4つの知恵の目が描かれたストゥーパ

カトマンドゥで私が訪れたのは、ダンバール広場、旧王宮、スワヤンブナート寺院など。
特にスワヤンブナート寺院は素晴らしかったです。
寺院は丘の上にあり、長く続く階段を登らなければなりませんでした。
完全に身体が回復していない私にとっては大変。
しかし、丘の上のストゥーパは素晴らしく、丘の上からのカトマンドゥの景色も楽しむことができました。

途中、ネパールの青年と出会ってしばらく話をしました。
彼は小学校の教師で、いつか日本に行ってみたいと話していました。

No comments:

Post a Comment