Thursday, December 12, 2013

Chicken Curry

We visited the small village where Teressa lived.
I had eaten only vegetable curry the past few days, so I thought it would be nice to have chicken.
After I said "yes", he pointed out a chicken running around the yard.
I hadn't expected that he would say that he was going to kill a chicken for me.
Immediately I changed my mind and said, "No".
It might be really fresh, but it made me lose my appetite.

At night, while we had dinner two boys came from the nearest village.
One of the children played an empty can just like a drum and sang, while the other boy danced.
I really enjoyed this unexpected performance in the desert.

チキンカレー

私たちは、テレッサの住む小さな村を訪れました。
彼は私にチキンカレーが食べたいかどうか聞いてきました。
このところ野菜カレーばかりだったので、チキンを食べるのもいいなあと思い、
「Yes」と答えましたが、その直後に彼は庭で歩き回っている鶏を見せたのでした。
私が食べるために鶏を殺すのだとは思っていなかったため、急いで「No」と答えを変更。
非常に新鮮だとは思いますが、食欲を失ってしまったので。

その夜、夕食を食べていると近所の村から二人の男の子がやってきました。
一人の男の子がドラムの代わりの空き缶をたたきながら歌を歌い、もう一人の男の子がダンスをしました。
私は、砂漠での思いがけない彼らのパフォーマンスを楽しみました。

No comments:

Post a Comment