Saturday, December 7, 2013

House and Medicine in the Desert

The houses were built with plaster, but they looked clean and functional.
They had thick walls and small windows, so it was a bit dark inside, but people could live rather comfortably in the hot summer.

They asked me if I had some medicine for colds, but I just had some medicine I used when my stomach was upset.
They said they wanted any medicine at all, so I gave them some of my stomach medicine, explaining what it was for.
The camel driver boy had many siblings, it was a surprise that people could live in such a barren desert.

砂漠の家と薬

家はしっくいで作られていましたが、綺麗で機能的に見えました。
壁は厚く窓は小さいので、家の中は薄暗いのですが、夏の暑さの中でも過ごしやすいようです。

彼らは、私に風邪薬を持っていないか聞いてきましたが、その時私が持っていたのは整腸剤だけ。
どんな薬でもいいというので、お腹の薬だからと説明し、少しあげることにしました。
らくだ乗りの少年には兄弟姉妹が大勢おり、荒涼とした砂漠の中で人々が生活しているのは本当に驚きでした。

No comments:

Post a Comment