Thursday, December 19, 2013

【Udaipur】 The City of Lakes

Many Indian people were so kind to me on the train.
One Indian man tried really hard to speak to me in Hindi even if I didn't understand any of it.
Another Indian business man suggested that we have breakfast together and paid for me.
One Indian fellow guided me at the Saheliyon-ki-Bari (Courtyard of the Maidens).
I was so glad to have been able to meet nice people there.



Udaipur was known as the "City of Lakes".
It is absolutely an oasis in the desert.
I felt that water is so precious and it gives people peace and blessings.
There was the luxury Taj Lake Palace, but of course I stayed in a budget hotel cost 33Rs.(about 330yen per night).

I was surprised to find on the Internet that there was a hotel called Hotel Natural.
It seems to have been renovated or rebuild, and it looks much nicer than the one I've stayed.

湖の町

列車の中では、多くの人々に親切にしてもらいました。
一人のインド人のおじさんは、私には全く理解できないにもかかわらず、ヒンズー語で一生懸命話しかけてくれ、
別のインド人ビジネスマンは、朝食を一緒にどうかと言われて私の分まで支払をしてくれました。
噴水公園(侍女たちの公園)では親切にずっとガイドをしてくれた人もいました。
親切な人達に出会えて嬉しかった。

ウダイプルは、湖の町として知られています。
そこは、まさに砂漠のオアシス。
水は貴重で、人々に平安と恵みをもたらすものだと感じました。
そこには豪華なタージレイクパレスというホテルもありますが、私が宿泊したのはもちろん格安ホテル。

インターネットで、このホテルも発見してびっくりしました。
改築か改装をしたようで、私が宿泊したときよりは随分綺麗になっていますが。


No comments:

Post a Comment