Thursday, December 26, 2013

【Pokhara・Kathmandu】 A Blank Travel Journal

Pokhara was a peaceful place surrounded by beautiful mountains.
Especially impressive was the mountain called Machhapuchhre which means fishtail.

I am writing these stories based on the journal which I had been keeping during my travels.
However, I hadn't written anything about Pokhara and Kathmandu in this travel journal.
That's because I was sick while staying in Nepal.
One month had passed since I embarked upon my travels , so I thought it was just because I was tired and needed some rest.




空白の旅日記

ポカラは美しい山々に囲まれた静かなところです。
特に、マチャプチャレ(魚の尾)という山は印象的。

私はこの旅の話を旅行中に書いていた旅日記をもとに書いていますが、ポカラとネパールについては、その日記には何も書いてありません。
ネパールに滞在中、ずっと体調がよくなかったのです。
旅を初めてから1か月がたっており、体調が悪いのはただ疲れているためで、休息が必要だと思っていました。

Something Wrong Had Happened to Me

I stayed four nights at Pokhara and went on to Kathmandu.
I was still not feeling well.

Then I woke up in the middle of the night because I felt so hot.
My whole body was covered by sweat and suddenly I felt so cold as the sweat evaporated.
I was shaking with fever and chills throughout the night.
I've never had that kind of sickness before, so I realized something seriously wrong had happen to me.

ポカラに4晩宿泊し、カトマンドゥに移動しました。
私は相変わらず具合がよくありませんでした。

ある夜、真夜中に身体が熱くて目を覚ましました。
身体全体に汗をかいており、その汗が冷えて突然身体が寒くなりました。
私は、暑さと寒さで一晩中震えていました。
今までこれほどの体調の悪さを感じたことはなく、自分の体に何か悪い事が起こったのだと気づきました。

No comments:

Post a Comment