Wednesday, December 25, 2013

【Delhi&Varanasi】 The Waiting Room

I arrived at the Delhi station at about 2:30 p.m.
First of all, I went to the New Dehli station to make a reservation to Varanasi.
They said that the train I wanted to take would not be available tomorrow, but I could get a seat today.
So, I decided to leave today.

Next, I had lunch at the station, walked around in the city for a while, and took a shower in a waiting room.
The waiting room and retiring room are convenient facilities when traveling in India by train.
When I got to the station, the train's departure time had been delayed and the platform was changed.
I asked several people about it, but everybody said different things.
It made me so tired.

待合室

デリーには午後2時半過ぎに到着。
最初に、ベナレスまでの切符を手配するためにニューデリーの駅へ。
明日は私の乗りたい列車の予約がとれないけれど、今日なら可能といわれ、今日出発することにしました。

次に、駅でお昼ご飯を食べ、町を少し歩き、待合室(ウエィティングルーム)でシャワーを浴びました。
ウェイティングルームやリタイアメントルームは、インドを列車で旅行する際にはとても便利です。
駅に着くと、列車の出発時刻は遅延で、プラットフォームも変更に。
何人かの人に尋ねましたが、みんなバラバラのことを言うのでとにかく疲れました。

A Tour Mate and Pokhara

 In Varanasi, I stayed at Kumiko House again.
I had a plan to go to Nepal by bus and I got a tour mate at Kumiko house.
He was a Japanese man who had been traveling around the world for more than 10 years.
He said that for him traveling is just killing time.
I wondered, if I were to continue my travel for such a long time, would I also feel that way?

I stayed 2 nights at Varanasi and headed to Pokhara.
When I crossed the border from India to Nepal, almost all the scenery was different.



旅の仲間とポカラ

バラナシでは、また久美子ハウスに宿泊しました。
私はネパールにバスで行こうと計画をしており、ここでツアーメイトを得ました。
彼は日本人で、10年以上も旅を続けているそう。
彼は、「自分にとって旅とは、単なる人生の時間つぶしである」と言っていました。
それだけ長く旅を続ければ、私もそんな風に思ってしまうのでしょうかね。

バラナシに2泊した後、ポカラに向けて出発。
インドとネパールの国境を越えると、全ての景色が違っていました。

No comments:

Post a Comment