Sunday, December 1, 2013

Vigorous Children& Desert City

I departured from Jaipur and arrived in Jodhpur the next morning.
I had breakfast at a refreshment room (a cafe) at the station, then checked in my luggage and went sightseeing.
Jodhpur is called the Blue city because the walls of many houses are painted blue.


When I was waking, lots of elementary school kids came up to me and asked me " What's your name?", "What country do you come from?" and so on.
Some children asked me for my address and said they wanted to me write letters.
I was surprised that they were so vigorous.

活発なこども達

ジャイプールを出発し、翌朝ジョードプルに到着しました。
駅のリフレッシュメントルームで朝食を食べたあと、荷物を預けて観光に行きました。
ジョードプルは、多くの家の壁が青に塗られていることからブルーシティと呼ばれています。
歩いていると、たくさんの小学生が寄ってきて「名前はなんていうの?」「どこの国から来たの?」などとと質問攻めに。
何人かの子ども達は、手紙を書きたいから住所を教えてくれと言ってきました。
彼らの活発さにはびっくり!




Mehrangarh Fort is the main tourist spot in Jodhpur.


It was a magnificent building on the hill but unfortunately I don't remember the details.
I left Jodhpur on the same day that I arrived, and then went to Jaisalmer by night train.
Jaisalmer is located in the middle of the Thar desert (great Indian desert) and is called the Golden City.
I wanted to come here to see the desert.
The camel tour is one of the biggest tourist attraction in this city, and I also wanted to try it.

砂漠の町

メヘランゲル・フォートはジョードプルの主な観光スポットです。
丘の上に建つ非常に壮大な建物ですが、残念なことにあまり詳しいことを覚えていません。

ジョードプルに着いた同じ日に、夜行列車でジャイサルメールに向かいました。
町はタール砂漠(グレートインディアン砂漠)の中ごろに位置し、ゴールデンシティとも呼ばれています。
私は砂漠を見たくてこの町に来ました。
ラクダツアーは、この町の観光の目玉の一つ。私も挑戦してみたいと思っていました。

No comments:

Post a Comment