Friday, December 20, 2013

【Udaipur】Fascinating Miniature Paintings

The City Palace, where the Maharaja used to live, had a large number of fancy decorations.
I was especially fascinated by the miniature paintings.
While I was looking at the Lake Palace Hotel from outside, an Indian man came up and spoke to me.
He said he was working at a work shop of miniature paintings and that he could take me there if I wanted.
I was interested in miniature paintings, so I went with him.
They showed me how to paint, and I was able to enjoy it.
We also went to have dinner together.
However it was already past midnight when I came back to my hotel.
So the couple who owned the place were so upset with me.
I was sorry about it.



魅力的な細密画

マハラジャがかつて住んでいたというシティパレスは、多くの豪華な装飾があり、私は特に細密画に惹きつけられました。
外でレイクパレスを見ていると、一人のインド人男性が近づいてきて話しかけてきました。
彼が、細密画の工房で働いているので、よかったら案内してくれるとのこと。
細密画に興味があったので、一緒に行くことに。
絵を描いているところを見せてくれ、楽しめました。
夕飯にも一緒に行きましたが、ホテルに戻ったのが夜中12時過ぎで、ホテルのオーナー夫婦に怒られてしまいました。
反省!

No comments:

Post a Comment