Thursday, November 14, 2013

Agra Fort

Agra Fort is located 2.5km northwest of the Taj Mahal.
Shah Jahan built the fascinating Taji Mahal for his wife over 20 years after she passed away.
He also planned to build the Black Taj Mahal for himself but that dream didn't come true.
He was imprisoned by his son in the Agra Fort in the last part of life gazing at the Taj Mahal from the balcony of the building.
It was a sad story.

I saw the man who spoke to me the day before.
He was with some of his friends and they looked like a gang members.
I was relieved that I hadn't gone to his party that day.

アグラフォート

アグラフォートは、タージマハルの北西2.5Kmのところにあります。
シャージャハンは、妻が亡くなった後、20年もの年月をかけて彼女のために美しいタージマハールを建てました。
彼は自分のためにも黒いタージマハルを建設する予定でいましたが、その夢はかないませんでした。
彼は人生の最後をこの城で息子に幽閉され,ここにある建物のベランダからタージマハルも見ながら暮らしたそうです。悲しいお話ですよね。

この城で、前日に私に話しかけてきた男性をみかけました。
彼は何人かの友人と一緒でしたが、みるからにギャングのようでした。
あの日彼のパーティに行かなくて本当によかった!

No comments:

Post a Comment