Saturday, November 16, 2013

Elephant Taxi

I met a Japanese girl at the retiring room in Jaipur Station.
She was a college student and her major was Hindi.
She said it was her third time visiting India.
I envied her because she could converse with local people in their own language.

We went to the City Palace and Amber Fort together.
The fort is located in a mountainous area, and tourists can enjoy riding an elephant to the top.
Of course, we also took a ride. It was quite interesting.


象のタクシー

ジャイプル駅のリタイアリングルームで、一人の日本人女性と会いました。
彼女は大学生で、専攻はヒンズー語。
インドに来たのは3回目だと言っていました。
地元の人達と現地の言葉で会話ができるというのは羨ましかったな。

私達は一緒にシティパレスとアンベール城に行きました。
アンベール城は丘の上にあり、観光客は象に乗って上までいくことができます。
私たちももちろん乗りましたが、とても面白い体験でした。



No comments:

Post a Comment