Tuesday, November 5, 2013

Banana Peel  // Feb 25, 1990

Next morning, I was wakened by an Indian women in her mid 40's who was in the same compartment.
She was with her kid who was about six years old.
The train stopped at a station and she showed me to the tap water which I could use to brush my teeth.
She also gave me Chai, chapati which is an Indian flat bread, curry flavored nuts and a banana.
I was very thankful for her kindness.

After I ate the banana, she gestured that I should throw the banana peel out the train window.
When I hesitated, she urged me to do it.
"When in Rome, do as the Romans do."
I threw it out and then a cow immediately came and ate it.
There were cows on the railroad track.
It was just amazing!

バナナの皮

翌朝、同じコンパートメントだった40代のインドの女性に起こされました。
彼女は6歳ぐらいの男の子と一緒に列車に乗っていました。
列車は駅に停車しており、彼女は歯を磨くために水道まで案内してくれたのです。
他にも彼女からはチャイやチャパティ、カレー風味のナッツやバナナなどをご馳走になってしまいました。
親切にしていただいて本当にありがとう!

私がバナナを食べ終わると、彼女が皮を列車の窓から外に捨てるようにゼスチャーをしました。
ためらっていると、やはり捨てろという仕草をします。
”郷に入っては郷に従え。”
私が窓から皮を捨てると、すぐに牛が近づいてきて食べてしまいました。
ひゃ~、線路の上に牛?
びっくりです!

No comments:

Post a Comment