Tuesday, November 12, 2013

Everyday is Birthday

I spent two nights at Delhi, then headed to Agra which is famous for the Taj Mahal.
When walking to the hotel, a young Indian man came up and spoke to me.
He said he was learning Japanese and wanted to learn from me.
As it was his birthday, he said he'd like to invite me to his birthday party.
He seemed nice, so I promised him I would go.

After checking into the hotel, I was wondering what kind of present I could give to him.
I had a Swiss army knife, so I thought that would be nice.

When I was about to go, the hotel manager asked me where I was off to.
He listened to my story and took a look at the man who was waiting for me in front of the hotel.
He said, "You shouldn't go with him. He was a gang member. Everyday is his birthday."

毎日が誕生日

デリーで二晩過ごした後、タージマハルで有名なアグラに向かいました。
ホテルまでの道を歩いていると、若いインド人男性が話しかけてきました。
彼は、日本語を勉強しているので私に教えて欲しいと言い、
そして、今日は自分の誕生日なので、パーティにこないかと誘ってきました。
彼はいい人のように見えたので、行くことを約束。

ホテルにチェックインした後、何をプレゼントに持っていこうか迷い、
スイスアーミーナイフがいいだろうと考えました。

ホテルを出ようとしたときに、ホテルのマネージャーがどこに行くのか聞いてきたので事情を話すと、ホテルの前で待っている男性を見て、
「行かない方がいい。彼はギャングの一味だし、毎日今日が自分の誕生日だと言っているんだから。」と言ったのでした。

No comments:

Post a Comment