Thursday, November 7, 2013

Silk Factory

After I checked in, the manager of the hostel said that he'd like to take me to a silk factory.
I told him that I could not afford to buy any silk, but he said,
"You can just see how silk is made. I think you'll find it quite interesting.
Besides, it's very close by."

So alright, I went there with him because I had wanted to take a walk about the city anyway, and I would go to the factory just as a sight seeing trip.
However, they were determined to sell me something one way or another.
It was such a hassle just to get out without buying!

シルク工場

チェックイン後、ホステルのマネージャーがシルク工場に案内すると言ってきました。
私は絹(シルク)なんて買う余裕がないと言いましたが、「どうやって絹布を作るのか見るだけでもきっと面白いと思うよ。ここから近いところだし。」
と言います。

結局、私は彼と一緒に出掛けることにしました。どっちにしろ町を散歩しようと思っていたので、観光だと考えればいいかと思ったからです。
しかし、彼らはなんとかして買わせようと必死。
何も買わずにそこを脱出するのは本当に大変でした!


No comments:

Post a Comment