Friday, November 15, 2013

Souvenir Shop

Next day, I went to the Taj Mahal again,because I thought it might be my last chance ever.
Then I stopped by a souvenir shop near the hotel and bought some small gifts for my family like a marble chessboard, and a jewelry box.
I asked them to send them to Japan, but I would never see them again.
I think they didn't send them to me after all.
I've heard that sometimes this happens in this country.
I should have brought them to the post office myself.

The shop owner also suggested that I have made some jewelry with my own design.
He said he could have it ready for me before my departure, but in the end I couldn't get it when I left.
It was hard to believe that more time was needed to finish.
Fortunately, one of Japanese backpackers who was supposed to stay a couple days longer than me promised that he would get the jewelry and would send it to me after he got back to Japan.
Actually he did send it to me, but I was shocked to see it.
Even though I used small diamonds and black opal in the design, it looked like just a toy!


土産物屋

翌日、またタージマハルを見に行きました。きっとこれが人生最後のチャンスだろうと思ったからです。
そして、ホテルの近くにあった土産物屋に立ち寄り、大理石のチェスボードや宝石箱を購入。
それを日本に送ってくれるように頼みましたが、私がそれを見ることは二度とありませんでした。
結局送ってくれなかったんでしょうね。この国ではそういうことが度々おこると聞いていたし。
自分で郵便局に持ち込めばよかった・・。

土産物屋の主人は、自分でデザインをしたジュエリーを作ることも勧めてきました。私が出発するまでに出来上がると言っていたのに、結局受け取れず。
出来上がるまでもう少し時間がかかるなんて信じらない。
幸いなことに、一人の日本人バックパッカーが私より何日か長くそこに滞在する予定だったので、代わりに受け取って日本についたら送ってくれると言ってくれました。
実際に彼は送ってくれたのですが、実物をみてびっくり。
小さなダイアモンドとオパールを使ってデザインしたジュエリーだったのに、まるでおもちゃでした!

No comments:

Post a Comment