Monday, November 11, 2013

New and Old

That night I went on to Delhi by sleeper car and arrived at about 11:00 the next morning.
After having checked into a guest house in Old Delhi, I took a walk about both parts of the city.
New Delhi is totally opposite from Old Delhi. It is well planned, has broader roads and is more quiet.
On my way back from the National Museum, I took up the challenge of riding a public bus.
While I was looking about wondering how I was supposed to pay my bus fare, an elderly man pointed out to me the fare collector.
It was really surprising that though when I paid my fare he didn't have the right change, later he came back and gave me 50 paisa, which was about five yen at the prevailing exchange rate.
Since I had some bad experience before, I was so impressed to see such an honest man here in India!

新&旧

その夜、寝台車でデリーまで移動し、翌朝11時ごろに到着しました。
デリーは、オールドデリーと、ニューデリーに分かれています。
オールドデリーのゲストハウスの一つにチェックインした後、両方の町を散策しました。
ニューデリーは、オールドデリーとは全くの対極にあります。街はよく整備され、道路も広いく、そして静か。
国立博物館からの帰り道、公共のバスに乗ることに挑戦してみました。
いつ誰に料金を払ったらいいのかわからずにきょろきょろしていると、年配の乗客が、あの人だよと教えてくれました。
一番驚いたのは、私がお金を払う時に、その人がおつりをもっていなかったので、後で50パイサ(当時の日本円で約5円)私に持ってきてくれたことです。
嫌な経験をいろいろした後だったので、インドにもこんなに正直な人がいるんだと感激しました!



No comments:

Post a Comment